• Alle

  • Mænd

  • Kvinder

  • Børn

Sneakers og sko Nike SB

Sneakers og sko Nike SB

Nike SB sneakers er designet med skateboardere i tankerne. De har funktioner, der giver fremragende greb, holdbarhed, board feel og beskyttelse mod stød, hvilket er afgørende for skateboardere, der udfører tricks og kører under forskellige forhold. Nike SB har haft en betydelig indflydelse på både skateboardkulturen og streetwear-moden. Mange Nike SB-sneakers har overskredet skateboardverdenen og er blevet fast inventar i modebilledet, båret af folk, der måske ikke engang skater. Nogle af de klassiske Nike SB-modeller, der har vundet popularitet gennem årene, er Nike SB Dunk, Nike SB Blazer og Nike SB Janoski. Disse modeller findes i forskellige udgaver og farver, så de passer til forskellige smagsløg. Nike SB Janoski er en virkelig prisvenlig og let tilgængelig silhuet lavet i samarbejde med Stefan Janoski, den berømte skater. Det er anderledes med Nike SB Dunks. En af de dyreste Dunks er Nike Dunk SB Low "Paris", hvor StockX-prisen ligger på omkring 20.000 dollars. De bedste designs inkluderer collabs med Supreme, The Grateful Dad, Staple eller Ben & Jerry's. Elskere af den berømte is må være rigtig glade for denne.

Nike SB

Ideen til Nike SB blev inspireret af to vigtige begivenheder i slutningen af 1990'erne - skateboardingens genopblomstring og udgivelsen af Nike Dunk, en basketballsko, som skateboardere begyndte at tage til sig på grund af dens design og holdbarhed. Nike SB blev officielt lanceret i marts 2002 med fire indledende Dunk Low Pro colorways. Det markerede Nikes dedikerede indtræden på skateboardmarkedet. Nike SB har samarbejdet med mange professionelle skateboardere, såsom Paul Rodriguez, Stefan Janoski og Eric Koston, for at skabe signatursko-modeller, der er skræddersyet til deres individuelle skateboarding-stilarter. I 2023 lancerede mærket endnu en Dunk-silhuet i samarbejde med Yuto Horigome - vinderen af de første olympiske lege i skateboarding. Brandets hengivenhed over for skateboarding fik Nike SB til at lancere en dedikeret app kaldet "Nike SB" for at imødekomme skateboardingfællesskabet. Appen indeholder skaterelateret indhold, nyheder og produktudgivelser. Mærket er kendt for sine kreative og unikke temaer for sneaker-udgivelser. Nogle temaer har inkluderet fastfoodkæder som McDonald's og Starbucks samt samarbejde med skaterbutikker og kunstnere.

Det har aldrig været nemmere at skøjte med stil

Nike findes over hele verden, og brandet forsøger virkelig at tilfredsstille alles behov. Efter at mærket udgav Dunk-silhuetten og så, hvor hypet den blev i skateboardmiljøet, har de besluttet at etablere et undermærke ved navn Nike SB, der henter inspiration fra skatekulturen til at skabe funktionelle og stilfulde produkter, der er lavet til at opfylde skateboardernes behov. Silhuetterne i serien er tidløse, som f.eks. Blazers, og nogle af dem bærer arven fra professionelle riders som Nike SB Janoski, en sko med et minimalistisk og enkelt design designet i samarbejde med Stefan Janoski, eller Nike SB Nyjah Free, som har en let, fleksibel konstruktion og en unik gummibelagt overdel designet af Nyjah Huston og Nike. Når vi går videre til de mest ikoniske silhuetter, er det helt sikkert Dunk Low i en SB-genskabelse af den originale basketballsko. Du kan finde disse sneakers i forskellige variationer, farver og samarbejder. Listen over samarbejder omfatter interessante modemærker som Concepts, Frame eller HUF. Desuden er der utraditionelle partnerskaber, f.eks. med drikkevarevirksomheder som Jarritos eller Heineken, og da det hele handler om skatermiljøet, er vi selvfølgelig nødt til at inkludere et samarbejde med Yuto Horigome, vinderen af det allerførste OL i skateboarding. Vi kunne blive ved i evigheder, men du kan selv se, hvor fantastiske skoene er.