Sneakers, der ikke er afhængige af reklamer
Veja er et fransk skomærke, der blev grundlagt i 2005, og i de senere år har det ikke været så synligt, som det er nu. Det, der adskiller Veja fra mange andre sneaker-brands, er deres stærke engagement i bæredygtighed, etisk produktion og gennemsigtighed i modebranchen. Vejas markedsføringsstrategi er unik i modebranchen. De benytter sig ikke af traditionel reklame eller promovering af kendte. I stedet stoler de på mund-til-mund-metoden og kvaliteten af deres produkter for at tiltrække kunder. Deres unikke måde at drive forretning på er en af grundene til, at folk er interesserede i de sneakers, Veja producerer. Et af deres flagskibe er Esplar-silhuetten, som har et enkelt og tidløst design, der passer til Vejas minimalistiske æstetik. Det er en alsidig og klassisk sneaker, der passer til mange forskellige lejligheder. Overdelen på Esplar er typisk fremstillet af bæredygtigt fremstillede materialer. Det omfatter økologisk bomuldslærred eller læder fra miljøansvarlige leverandører. Andre populære modeller er også Venturi eller Kampo sneakers. Mærkets fælles samarbejdspartner er Rick Owens, som mærket har lanceret flere sneaker-silhuetter sammen med. Veja er kræsne med deres partnere, og efter Rick omfatter mærkets portefølje også kollektioner med Marni, som har farverige og interessante designs.